Klubbaktiviteter

Tyrifjord Golfklubbs turnerings- og aktivitetsprogram kan både by på noe kjent og noe nytt denne sesongen. Fellesnevneren er stor bredde – og golfglede.

Alle kan bli med på klubbens aktiviteter, enten du er høyhandicaper eller lavhandicaper så har Tyrifjord Golfklubb et tilbud for deg.

Aktiviteter og turneringer for alle
     Vi vil at alle medlemmene skal føle seg hjemme i klubben og bli med på det som skjer av aktiviteter enten det er å konkurrere i de sportslige turneringene som blant annet Medals eller Dronning Ragnhilds Pokal eller delta i de mer sosiale aktivitetene som Happy Golfing Åpningsturnering, Fancourt Mixed eller Greenkeepersdag.

Sportslig og sosialt
     Vi er opptatt av at det er litt forskjell på det å være med på en sportslig turnering og det å være med på en av klubbens miljøaktiviteter. En miljøaktivitet er en type turnering der målet ikke først og fremst er å konkurrere, men ha det gøy og bli mer kjent med hverandre. Blant klubbens mest populære miljøaktiviteter er Åpningsturneringen ved sesongstart og Greenkeepersdag i september.

Mixed Golf
     Mixed Golf er åpen, sosiale turneringer for medlemmer og greenfee gjester som spilles på den siste søndagen i måneden gjennom sesongen.

Test egne ferdigheter
     Er du med i en av de sportslige turneringene ønsker du å konkurrere og teste egne ferdigheter. Medal-turneringen er en slik sportslig turnering. Medal serien går gjennom hele sesongen, den første lørdagen i hver måned samt en av torsdagene hver måned. Du kan velge hvilken Medal du ønsker å delta i og mange deltar i hele turneringsserien. Det er også mulig for medlemmenes gjester å bli med på Medals. Finalen for alle vinnerne i tre klasser gjennom sesongen går 24. september. Medal-turneringen samt Klubbmesterskapet er også med på å kåre klubbens beste spillere og benyttes for å kunne kvalifisere spillere til blant annet Lag-NM.

Order of Merit
     Som en av de få klubbene i Norge tilbyr også Tyrifjord Order of Merit i det sportslige programmet. Det er litt som på European Tour. Order of Merit viser hvem som har spilt inn mest penger i hver klasse gjennom sesongen. Du samler poeng ved å delta på blant annet Tyrifjord Golfklubbs Medal-turneringer og Klubbmesterskapet.

Dette var bare en smakebit av hva Tyrifjord Golfklubb kan tilby av turneringer og miljøaktiviteter denne sesongen.