Junior Dominasjon på Srixon Medal Lørdags Shotgun

Publisert: 4. mai 2024  av Anna Crawford

I dag feiret Tyrifjord Golfklubb en historisk begivenhet med den første Srixon Medal Lørdags Shotgun-turneringen for sesongen. Med godt oppmøte, inkludert tre talentfulle juniorer, var det en dag fylt med spenning, prestasjon og godt vær! Juniorer tok sentrumsscenen, og deres dominans på banen markerte starten på en ny æra for Tyrifjord. Fra den eldste deltakeren på 84 til den yngste på 12 år, representerte alle aldersgrupper en viktig del av vår klubb.

I dag markerte Tyrifjord Golfklubb starten på en ny sesong med den første Srixon Medal Lørdags Shotgun-turneringen.

Srixon Medal  har vi fire ulike klasser: scratch, brutto klasse 1, netto klasse 2 og dameklassen. For å kunne starte hver gruppe trenger vi minst tre deltakere. Vi spiller Medal Roll-up hver torsdag og Lørdags Shot-gun andre lørdagen i månaden.

Det var en spesiell dag for Tyrifjord Golfklubb, da vi for første gang kunne ønske velkommen til hele tre juniorer i turneringen. Dette markerer en betydningsfull milepæl for klubben vår, som tidligere hadde rundt 30 juniorer før covid, men som nå nærmer seg imponerende 150 juniorer.

I scratch- og bruttoklassen imponerte Hadrian Nilbrink stort ved å vinne både scratch-klassen og Brutto, herre 1-klassen med en imponerende runde på 81 (netto -1). Magnus Johansen fulgte like bak på en solid andre plass.

I klasse to var det spesielt gledelig å se to juniorer konkurrere om førsteplassen. 12 år gamle Filip Halsne imponerte ved å sikre seg andre plass, mens 16 år gamle Sander Haugerud stod øverst på pallen. Dette markerer første gang vi har hatt to juniorer som vinner begge klassene, og det er virkelig en happy golfing- utvikling for klubben vår!

Filip er den yngste Medal-spilleren vi har hatt, og vi gleder oss til å se fortsettelsen for både Filip, Sander og Hadrian.

Denne dagen markerer ikke bare starten på en ny golfsesong, men også begynnelsen på en ny era for Tyrifjord Golfklubb. Vårt juniorprogram har virkelig tatt av, og vi ser frem til å fortsette å dyrke talentene våre og skape et miljø fylt med glede og entusiasme.

Vi ønsker å rette en stor takk til turneringsgruppen som har organisert også denne dagen, deres innsats gjorde arrangementet mulig og sørget for at alt gikk smidig.

Vi har også lyttet til våre medlemmer og tilføyet at de over 70 år i klasse to kan spille fra rød tee. Dette for å gjøre turneringen enda mer inkluderende og tilpasset alle våre medlemmer.

Vi ønsker å minne alle våre medlemmer på at vår juniorgruppe vil kickstarte sesongen på onsdag 8. mai, med massevis av spill, moro og musikk. Dette blir en dag fylt med aktiviteter og moro, og vi oppfordrer alle juniormedlemmer til å delta og være en del av sesongstarten.

Takk til alle som deltok i dagens turnering, og vi ser frem til mange flere fantastiske dager på banen sammen!

Påmelding til neste Srixon Medal Lørdag Shotgun her den 8 juni.

Dersom du ikke har meldt deg på neste helgs åpningsturnering og vår jubileumsturnering - Tyrifjord 30 år - lørdag 11. mai, kan du gjøre det her. Det vil være en shotgun-start kl. 09.00, vi spiller shamble og etterpå vil vi ha Avikas curry og et medlemsmøte. Påmeldingfrist søndag 5 mai kl 2359

Ses på banen!