Samarbeid som skaper verdi: Nye benker på Tyrifjord!

Publisert: 9. mai 2024  av Anna Crawford

I samarbeid med Hole Arbeidssenter, som administreres av Hole kommune innenfor tjenesteområdet Tiltak for funksjonshemmede, har vi produsert vakre nye benker til golfbanen. Vårt benkprosjekt viser viktigheten av inkludering og samfunnsdeltakelse, som er grunnleggende verdier også for Arbeidssenteret.

Hole Arbeidssenter ligger ved den vakre Sundvollstranda og tilbyr et inkluderende arbeidsmiljø preget av humor, positivitet og samarbeid. Senteret fungerer som en arbeidsplass der alle får tilpassede og meningsfulle oppgaver, enten det er baking, strikking, vedproduksjon eller keramikk.

De nye benkene, som er designet og produsert av Arbeidssenterets medarbeidere, ble initiert for å tilføre estetisk og funksjonell verdi til golfbanens naturskjønne omgivelser og støtte et viktig sosialt formål. For å møte behovene til alle medlemmer på banen, har vi sørget for at de nye benkene er tilgjengelige for spillere av alle slag, og at de erstatter de tidligere benkene som ble oppfattet som for lave av mange av våre eldre medlemmer.

I desember, da vi annonserte de nye benkene, oppfordret vi medlemmene til å donere stearinlysrester. En spesiell takk rettes til de medlemmene som har samlet inn og donert disse restene. De blir transformert til opptenningsbriketter av arbeidssenterets medarbeidere, et tiltak som både gjenbruker avfall og produserer nyttige produkter.

Vi ser frem til å fortsette vårt samarbeid med Hole Arbeidssenter og bygge flere benker. Vi oppfordrer også våre medlemmer til å støtte senterets arbeid, enten ved å besøke oss for å se de flotte benkene eller ved å engasjere seg direkte med Arbeidssenterets ulike tilbud.

DUGNADSGRUPPE
Vi ønsker å etablere en dugnadsgruppe som på dagtid hjelper oss med å vedlikeholde og forbedre de gamle benkene som står på banen, slik at vi kan få flere av Arbeidssenterets benker på plass. Kontakt oss i admin hvis du vil være med.

BOGLEDE
Gjennom dette samarbeidet kan vi bidra til et mer inkluderende klubb og samfunn.

Vi takker hver og en som har deltatt og ser frem til å fortsette å arbeide sammen med Hole Arbeidssenter. Vi håper at denne historien inspirerer til samarbeid og gjenbruk! Takk til Thomas for godt samarbeid!