Oppdatering på Hull 6

Publisert: 14. mai 2024  av Anna Crawford

Reparasjonene og det ekstra vedlikeholdet skulle opprinnelig avsluttes 17. mai, men det har vist seg at greenen trenger ytterligere pleie for å være klar for spill. Dette betyr at hull 6 vil forbli stengt for spill i ytterligere 7-10 dager etter den opprinnelige planen. Vi planlegger nå for åpning den 27. mai.

Kjære medlemmer, samarbeidspartnere og gjester,

Som tidligere informert har vår bane stått overfor utfordringer med hull 6 etter skadene fra flommen i 2023. Vi takker dere for deres tålmodighet og forståelse mens vi har arbeidet med å reparere og gjenopprette denne delen av banen.

Bilde Nick Dash

Generelt har banen overvintret godt, med relativt stabile forhold gjennom hele vinteren og få skader. Dette er et testament til våre greenkeeper og kvaliteten på våre vedlikeholdsrutiner, og selvfølgelig renoveringen av de første ni hullene. Likevel, på grunn av skadene greenen på hull 6 pådro seg under flommen, er det nødvendig med ytterligere tid for å sikre at den er i topp stand for spill.

Fungerende hovedgreenkeeper, Nick Dash, kommenterer: "Greenen forbedres, men det tar tid. Alt arbeid som kan gjøres er nå fullført. Jordtemperaturen har økt, så gjenopprettingen vil nå skje raskere enn tidligere."

Vi forstår at dette kan være skuffende nyheter, og ønsker derfor å tilby noe tilbake til dere som takk for deres forståelse. Derfor vil vi forlenge perioden med redusert greenfee mens reparasjoner pågår. Greenfee vil være kr 650,- på hverdager og kr 750,- i helger og helligdager. Vær oppmerksom på at ingen andre rabatter gjelder i denne perioden, med unntak av gjester av PLUSS-medlemmer.

Vårt mål er å sikre at alle aspekter ved banen lever opp til de høye standardene vi setter for spill og gjesteopplevelse. Vi ser frem til å ønske dere velkommen tilbake til et fullstendig restaurert hull 6. Frem til da håper vi dere nyter de andre ni hullene og de vakre omgivelsene som Tyrifjord tilbyr.

Takk igjen for deres støtte og forståelse.

Happy Golfing